09126898302
ایران - تهران - تهران - اندیشه - فاز یک - بلوار طالقانی - بین یازدهم و دوازدهم - یدکی میلاد
منو سریع
بهترین لنت عقب

بهترین لنت عقب

دسته بندی ها
بهترین لنت جلو
زمان مورد نیاز برای مطالعه
2 دقیقه

لنت عقب وظیفه تولید نیروی اصطکاکی انرژی جنبشی و نیروی متحرک به انرژی حرارتی را دارد. سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش کرده و خودرو را از حرکت باز می‌دارد. لنت عقب وظیفه کاهش سرعت خودرو را نیز دارد. لنت کاسه ترمز را نباید خراش داده و باید ایمنی را برای آن برقرار کرد.

لنت ترمز، از جمله اجزای موجود در سیستم‌ خودرو بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند. این قطعه با توجه به حساسیت بالا، به قطعه فوق ایمنی با استاندارد گرید A شناخته می‌شود.

از همین جهت، کیفیت بالای لنت ترمز با امنیت و حفظ جان سرنشینان رابطه مستقیم دارد. لنت ترمز، از جمله قطعات مصرفی بوده که طول عمر آن با توجه به کارکرد خودرو محاسبه می‌شود.تعویض به موقع لنت و مراجعه جهت تعویض آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

لنت ترمز، از جمله اجزای موجود در سیستم‌ خودرو بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند. این قطعه با توجه به حساسیت بالا، به قطعه فوق ایمنی با استاندارد گرید A شناخته می‌شود.

از همین جهت، کیفیت بالای لنت ترمز با امنیت و حفظ جان سرنشینان رابطه مستقیم دارد. لنت ترمز، از جمله قطعات مصرفی بوده که طول عمر آن با توجه به کارکرد خودرو محاسبه می‌شود.تعویض به موقع لنت و مراجعه جهت تعویض آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

شنیدن صدای جیغ لنت

در بررسی لنت عقب چیست و چه وظیفه ای دارد ابتدا به زمان تعویض آن می‌پردازیم. شنیده شدن صدای جیغ لنت، از جمله راه‌های تشخیص تمام شدن لنت ترمز است.

این سوت به صورت ممتد نبوده و پس از مدت کم از بین خواهد رفت. فاصله بین لنت و روتور باید از شش میلی‌متر بیشتر بوده و درصورت کم بودن باید تعویض شود.

عدم تناسب بین عملکرد ترمز با فشردن پدال

از دیگر موارد در بررسی لنت عقب چیست و چه وظیفه‌ای دارد عدم تناسب بین عملکرد ترمز با فشردن پدال است. هنگام فشردن پدال ترمز به فشار بیشتر جهت ترمزگیری نیاز خواهید داشت.

پایین رفتن بیش از حد پدال ترمز نیز نشانه فرسایش لنت عقب و اشکال در سیستم هیدرولیک است. از همین جهت، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

کشیده شدن خودرو هنگام ترمزگیری

یکی از دلایل کشیده شدن خودرو هنگام ترمزگیری، اتمام لنت ترمز آن است. برای مثال، هنگام تعویض یک لنت و اتمام لنت دیگر، خودرو به سمت دارای لنت کشیده می‌شود. این یکی از مشکلات مهم در خودرو بوده که منجر به بروز تصادفات شدید می‌گردد.

چرا باید لنت ترمز را تعویض کرد؟

لنت ترمز نیز مانند قطعات دیگر دیر یا زود دچار استهلاک می‌گردد. اما با رانندگی صحیح همراه با ترمزها‌ی آرام، تا حدودی امکان تعویق تعویض لنت وجود دارد. جهت اعمال فشار کمتر بر روی چرخ‌های خودرو، میزان بار آن را کاهش دهید.

از همین جهت، در بررسی لنت عقب چیست و چه وظیفه‌ای دارد حتما به این نکته توجه داشته باشید. هنگام تعویض لنت ترمز عقب و ترمزگیری، این کار کمی خشک انجام خواهد شد. اما وضعیت لنت‌ها پس از چند کیلومتر رانندگی به وضعیت مطلوب باز می‌گردد.

درصورت اقدام به مسافرت‌های طولانی، حتما از پیش نسبت به بررسی لنت‌های خودرو اقدام کنید. تعویض لنت عقب در روزهای آخر پیش از سفر، موجب بروز مشکل در رانندگی می‌شود.

وظیفه لنت عقب

لنت عقب وظیفه تولید نیروی اصطکاکی انرژی جنبشی و نیروی متحرک به انرژی حرارتی را دارد. سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش کرده و خودرو را از حرکت باز می‌دارد. لنت عقب وظیفه کاهش سرعت خودرو را نیز دارد.

لنت کاسه ترمز را نباید خراش داده و باید ایمنی را برای آن برقرار کرد. به علاوه، لنت باید از ضریب اصطکاکی بالا و پایداری برخوردار باشد. تغییرات درجه حرارت نیز نباید منجر به تغییر خاصیت لنت‌ها شود.

از دیگر وظایف لنت عقب، برخوردار از مقاومت در برابر سائیدگی است.

نحوه تشخیص اتمام لنت ترمز عقب

تمام سیستم‌های هیدرولیکی موجود در خودرو، از مخزن روغن مخصوص برخوردار هستند. با کاهش سطح روغن، امکان تشخیص اتمام لنت ترمزهای عقب وجود دارد.

در ترمزهای ABS این سیستم به صورت خودکار هشدار داده و راننده را از اتمام آن مطلع می‌سازد. لنت ترمز عقب ماندگاری بیشتری نسبت به لنت‌های جلوی خودرو دارد.از دیگر موارد در لنت عقب چیست و چه وظیفه‌ای دارد ، حداکثر تا 100 هزار کیلومتر را پوشش خواهند داد.به طور کلی، با شنیدن صدای دلخراش و لرزش در پدال نسبت به تعویض لنت‌های خودرو اقدام کنید.

مواد تشکیل دهنده لنت ترمز کدامند؟

1- مواد غیر فلزی به طور کلی به مواد کامپوزیتی متشکل از سلولز، شیشه پخته شده و پلی اورتان معطر، اشاره دارد. ...

2- ماده نیمه فلزی ماده های نیمه فلزی مورد استفاده در تولید لنت های ترمز، از فلزهای  مختلف و مواد مصنوعی تشکیل شده است. ...

3- تمام فلز ...

4- مواد آلی ...

5- آرامید ...

6- آهن پخته شده

استاندارد لنت ترمز

به طور متوسط، لنت ترمز باید هر ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود، در حالی که دیسک‌های ترمز معمولا باید از ۷۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند.

درجه پخته شدن لنت ترمز

پس از پایان قالب گیری و انجام پرس، سطح لنت‌ها ساب می‌خورد و به ضخامت استاندارد و مورد نیاز رسانده می‌شود. بعد از آن لنت‌ وارد کوره‌ای با دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌شود.

علت ترک خوردگی لنت

این مشکل ناشی از تکیه لنت ترمز به روتورها پس از رها شدن پدال است. این نوع سایش اغلب به دلیل عملکرد نادرست اجزای ترمز، مانند بوش‌ها، پین‌ها و یا لغزنده‌ها ایجاد می‌گردد. در صورت بروز این نوع سایش، تعویض کالیپر و لنت ترمز توصیه می‌شود. حتی در اثر ایجاد اصطکاک مداوم، احتمالاً لنت شما دچار ترک‌خوردگی هم خواهد شد.

شرایط نگهداری لنت

روش های افزایش عمر لنت ترمزبرای افزایش عمر لنت ترمز بهتر است از ترمز زدن‌های بیجا و مکرر به ویژه در سرازیری‌ها اجتناب کنید. چراکه این کار فشار بسیار زیادی روی لنت وارد می‌کند و عمر آن را کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

لنت ترمز ساده‌ترین و یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم ترمز هر خودرویی است و عدم توجه به وضعیت آن می‌تواند به حوادث خطرناک منجر شود. توصیه می‌کنیم در هر سرویس دوره ای خودرو لنت ترمزهای خود را بررسی و نهایتا بعد از متوسط کارکرد خودرو برابر ۴۰ هزار کیلومتر آنها را با نمونه‌های نو و باکیفیت جایگزین کنید.

 

 

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری
.allHeaderIndex2 .allSearchData ul:nth-child(2){ display: none; }